petak, 27. ožujka 2015.

2. Nabava sjemena - razmjena u udrugama, kupovanje od malih proizvođača i sjeme iz kućne radinosti

Već je rečeno kako je u hrvatskoj organski u
zgoj još uvijek u povojima i kako je malo teže doći i do biološki ispravnog sjemena. Ipak je moguće, uz malo truda i ne tako puno novaca.

Tu djeluje nekoliko udruga koje se bave razmjenom i očuvanjem sjemena te potiču uzgoj starih, autoktonih biljaka i sakupljanje sjemena kojega one proizvode. 
Postoji i nekoliko entuzijasta, amatera i onih koji su prerasli amatersko vrtlarstvo, kod kojih se sjeme može kupiti. Izbora ima i vrlo je šarolik, a na nama je da odlučimo što ćemo. 


Ja sam u udruzi m.e.s.  nabavila jaaako puno sjemenja iako am imala mali budget na raspolaganju. Najprije sam se razmjenjivala za sjeme koje sam sakupila iz biljaka uzgojenih prošle godine, a zatim i sa mnogobrojnim vrstama rajčica koje sam nabavila preko udruge "Rustica".

Rustica je udruga koja se bavi očuvanjem i razvojem biološke raznolikosti i ruralne baštine. U ovoj se udruzi može kupovati ali i razmjenjivati sjeme.

Početkom veljače su imali akciju poklanjanja viškova sjemenja za manje novčane donacije pa sam ja uspjela uhvatiti paket s mnoštvom vrsta rajčica, ili kako ja kažem pomidora, a kasnije sam, od njih dobila i sjemenje nekih salata i začinskog bilja.

Sjemenja rajčica je bilo jako puno. Mnogo mi je ostalo i nakon što sam nešto podijelila pa sam se odlučila na daljnje razmjenjivanje preko udruge m.e.s.

Moja je zbirka sve više rasla, no još uvijek nisam bila sasvim zadovoljna te sam neko sjeme i kupila od provjerenih proizvođača.
Izričito sam kupovala online zbog puno nižih cijena od onih u vrtnim centrima. I tu sam imala izbora, a ja sam se odlučila za ponudu kreatorice Biovrta.

Da ponovo istaknem ono najbitnije:
1. sjeme se može nabaviti razmjenjivanjem. I tu su novčani troškovi jako mali, a obično se sastoje od nabavke prikladne koverte u koju će se spremiti sjeme i marke za slanje iste.
2. može se kupovati s time da se zna kako je online kupovina jeftinija od kupovine u vrtnim centrima.

Naravnoo da nitko ne garantira kako će nabavljeno sjeme zaista i niknuti ili da je ovakav način nabave sjemena u potpunosti siguran, ali sigurnost se ne može u potpunosti postići niti odlaskom u najbolji vrtni centar. 

Sigurno postoji još mnogo načina nabave bio sjemena. Razmjenimo iskustva! Kako  još vrtlari amateri nabavljaju bio sjeme?

Nema komentara:

Objavi komentar

Svaka izrečena riječ je dragocjena i zato vam veliko HVALA!