petak, 27. ožujka 2015.

1. Nabava sjemena - razmjena u udrugama, kupovanje od malih proizvođača i sjeme iz kućne radinosti

U hrvatskoj je još uvijek organski uzgoj u povojima te je malo teže doći i do biološki ispravnog sjemena. Ipak, uz malo truda i ne tako puno novaca, i to je moguće.

Tu djeluje nekoliko udruga koje se bave razmjenom i očuvanjem sjemena te potiču uzgoj starih, autoktonih biljaka i sakupljanje sjemena kojega one proizvode. 
Postoji i nekoliko entuzijasta, amatera i onih koji su prerasli amatersko vrtlarstvo, kod kojih se sjeme može kupiti. Izbora ima i vrlo je šarolik, a na nama je da odlučimo što ćemo. 


Pročitala sam kako su sječanj i veljača mjeseci u kojima se sakupja sjeme za novu vrtlarsku sezonu. Naravno da se sjeme može sakupljati tijekom cijele godine, no ja sam odlučila već onda krenuti u akciju.
Neko sam sjeme imala, a odvojila sam i nešto gotovine koje sam namijenila nabavi novog materijala te sam se odlučila na kombiniranu metodu.

U udruzi m.e.s.  su bili jako ljubazni i tu sam nabavila jaaako puno toga usprkos sitnom budgetu :)

m.e.s. je skraćenica za puni naziv udruge - "Mala Eko Sjemenarna". U "maloj eko sjemenarni" sam za svoje sjeme ukrasnih tikvica, kadifica ili kako ih ja zovem fratrića i jestivih čili papričica; dobila veliku količinu drugog sjemenja. Obskrbila sam se blitvom, salatom, bundevama, cinijama i mnogim drugim biljkama.

Naime, imala sam 5 različitih vrsta sjemenja biljaka uzgojenih na organski način te sam to sjeme mjenjala za drugih 5 vrsta.
Naravno, mjenjala sam se samo za višak. Nisam zaboravila da i meni nešto od tog sjemenja treba kako bi i ove godine mogla uzgojiti ukrasne tikvice, kadifice i čili.

Sve što mi je trebalo  je podstavljena koverta, marka i adresa udruge te naravno sjeme i razmjenjivanje je moglo početi.

Preko udruge m.e.s. sam nabavila još sjemenja jer sam se mjenjala i za sjemenje mnogogbrojnih rajčica koje sam u međuvremenu nabavila no to je neka nova priča...


Nema komentara:

Objavi komentar

Svaka izrečena riječ je dragocjena i zato vam veliko HVALA!